اهل دیانت دیرتر بیمار میشوند - *به نام نامیه نامی که جز او نامی نیست*
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


*به نام نامیه نامی که جز او نامی نیست*

 اهل دیانت دیرتر بیمار می‌شوند

دکتر باقر لنکرانی

به گزارش خبرنگار فارس، کامران باقری لنکرانی، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: جامعه پزشکی با کلیت انسان سر و کار دارد و شاید بیش از بقیه جوامع احتیاج به معارف دینی و قرآنی داشته باشد.

وی گفت: تحقیقات نشان داده که هرکس با معارف دینی آشنا باشد دیرتر بیمار شده و پزشکانی که با معارف الهی و قرآن سر و کار دارند، موفق‌ترند.

باقری لنکرانی افزود: در جامعه پزشکی، احساس نیاز به جوامع قرآنی شاید بیش از بقیه باشد و شهید فیروزی خود از بانیان ایجاد فعالیت‌ها و جوامع قرآنی در مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت بود که من در همینجا از او و خانواده‌اش تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت تصریح کرد: مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، فعالیت‌های قرآنی را در نظام سلامت با عمق بهتری دنبال کرد و تاسیس مرکز تحقیقات قرآن و حدیث در دانشگاه‌های پزشکی تهران به صورت مجازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله این فعالیت‌ها‌ست.

وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نگاه کاربردی‌تر و عمیق‌تری به فعالیت‌های قرآنی در مجموعه سلامت کشور بعد از این جریان به وجود آمد و فعالیت‌های قرآنی در چارچوبی مشخص به نقطه جهش و اثرگذار خود رسید.

وی ادامه داد: حاصل این فعالیت‌های قرآنی در وزارت بهداشت در نمایشگاه‌ها و جوامع بین‌المللی به خوبی نشان داده شد که در طول وزارت توانستم 5 بار از نمایشگاه قرآن بازدید کنم و شاهد این فعالیت‌ها باشم.

لنکرانی خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت، فعالیت‌های قرآنی حرکت ارتقایی و رو به جلو داشته است. البته تا ایده‌ال‌ها بسیار فاصله داریم.

وی با اشاره به حدیث ثقلین از پیامبر (ص) تصریح کرد: قرآن و عترت به عنوان میراث گرانبها به بشریت از پیامبر اکرم (ص) رسیده و قرآن و عترت دو جزء جدا نشدنی‌اند.

وزیر سابق بهداشت ادامه داد: بحث مهجوریت قرآن از گلایه‌های پیامبر (ص) به انسان‌ها بوده و این مهجوریت شامل عترت نیز می‌شود که راه توجه به عترت و بهره‌یابی از معارف الهی از بین بردن این مهجوریت است.

لنکرانی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که تلاش کرده این مهجوریت دوگانه را برطرف کند و وجود مقام معظم رهبری به عنوان ولی‌فقیه مهم‌ترین رکنی است که موجب برطرف شدن این مهجوریت است.

وی عنوان کرد: بهترین راه برای از بین بردن این مهجوریت دوگانه، قدرشناسی و تلاش برای قرآن و عترت است که این در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن بسیار مشهود بود.


نوشته شده در سه شنبه 88/6/24ساعت 4:18 عصر توسط احمد نظرات ( ) | |


:قالبساز: :بهاربیست:








تصاویر مذهبی;

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
کد جستجوگر گوگل

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس